Om föreningen

Föreningen är en äkta förening med organisationsnummer 769624-7100. Den bildades 2012.

Kontaktuppgifter
Postadress:
Brf Vattendroppen
Hamngatan 15 A
172 66 Sundbyberg

Mejladress:
info@brfvattendroppen.se

Fakturaadress:
Brf Vattendroppen
SBCID 3427
c/o SBC
Box 5
851 02 Sundsvall

Webbplats

Fastigheten
Fastighetsbeteckning: Elverket 4
Adress: Hamngatan 15 A och 15 B
Antal hus: ett hus med två trapphus
Antal våningar: 7
Färdigställandeår: 2014

Det finns 33 lägenheter som upplåts med bostadsrätt. De är fördelade enligt följande:

2 r.o.k.         5 st
2–3 r.o.k.   10 st
3 r.o.k.       10 st
4 r.o.k.         7 st
5 r.o.k.         1 st

Gemensamma utrymmen
I huset finns källarförråd samt ett gemensamt utrymme för barnvagnar. Postboxar finns i entréerna. Uppställningsplats för cyklar finns i garaget under mark. Sophantering via sopsug för två fraktioner, matavfall och restsopor. Återvinningsrum hyrs av grannföreningen.

Värme och ventilation
Huset värms upp med fjärrvärme där huvuddelen av energin utgörs av förnyelsebara energikällor. Värmen distribueras som vattenburen golvvärme och återförd värme via ventilationen. Kostnaden för uppvärmning ingår i årsavgiften.

Ventilation via fläkt via central värmeväxlaranläggning. Köket har kolfilter.

El och vatten
Byggnadens gemensamma behov av elektricitet ingår i årsavgiften, liksom kallvatten till hushållen. Hushållsel och varmvatten mäts och debiteras separat via den vanliga avgiftsavin. Medlemmarna behöver inte separata elbonnemang.

Bredband och tv
Fastigheten är ansluten till Sundbybergs Stadsnät för internet, tv och telefoni. Det är ett öppet nät som innebär att olika leverantörer kan leverera en mångfald av tjänster till anslutna användare.

Föreningen har tecknat gruppavtal för internet och kostnaden ingår i årsavgiften. Varje medlem tecknar sedan avtal separat med Sundbybergs Stadsnäts olika tjänsteleverantörer för tv och telefoni. För mer information, se www.sundbybergsstadsnat.se.

Ett basutbud av tv-kanaler ingår i årsavgiften via Kalejdo (SVT1, SVT2, SVT24, SVTB, SVTHD, Kunskapskanalen och TV4).

Multimediauttag finns i vardagsrum, kök och sovrum.

Parkering
Föreningen har 27 parkeringsplatser i garaget som hyrs ut till medlemmarna. Månadsavgiften är 750–1350 kr beroende på p-platsens storlek. Styrelsen har hand om fördelning och kölista för p-platserna. Laddboxar för elbilar finns.